U bent hier:
Home > Diensten > Doorschakelen
Doorschakeldienst
U heeft uw nummer (nr. 2) doorgeschakeld naar uw mobiele telefoon (nr. 3); alle
inkomende gesprekken (bv. vanaf nr. 1) worden direct doorgeschakeld.
Wat doet de doorschakeldienst
De doorschakeldienst stelt u in staat om oproepen aan uw EnterpriseVOIP-account
direct door te schakelen naar een vast of mobiel telefoonnummer in Nederland. Het
maakt hierbij niet uit of het account is aangemeld of niet actief is. Een oproep
komt dus niet bij uw EnterpriseVOIP-account uit, maar direct bij het opgegeven telefoonnummer.
Hoe zet u de doorschakeldienst aan
Om direct doorschakelen aan of uit te zetten of om het doorschakelnummer te wijzigen,
belt u
vanaf uw EnterpriseVOIP-account naar nummer
1233. Hier komt
u in een menu waar u uw instellingen kunt opgeven.
Naar welke nummers kunt u doorschakelen
U kunt voor deze dienst een Nederlands vast (analoog of ISDN) of mobiel telefoonnummer
gebruiken. Om misbruik te voorkomen, kan er niet door worden geschakeld naar servicenummers
(zoals 0800 en 0900), noodnummers (112), nummers zonder netcode of buitenlandse
nummers.
Heeft u een telefoonnummer en een faxnummer?
Als u uw telefoontjes wel en uw faxnummer niet wilt doorschakelen, gebruikt u hiervoor
twee EnterpriseVOIP-accounts.
U schakelt de één wel door en de ander niet.
Wat zijn de kosten
De kosten voor het gesprek naar het doorgeschakelde nummer zijn voor uw rekening.
De gesprekken zijn terug te vinden op de factuur als normale gesprekken die naar
het doorgeschakelde nummer gemaakt zijn.
Back-up doorschakeling
Dankzij de back-up doorschakeling worden alle inkomende gesprekken (bijv vanaf nr.
1) direct doorgeschakeld naar uw mobiele telefoon (nr. 3).
Wat doet de back-up doorschakeling
Als de back-up doorschakeling aan staat, worden alle binnenkomende oproepen doorgeschakeld
naar een vooraf gekozen nummer indien het account niet actief is (niet geregistreerd
in SIP termen). Dit zorgt er voor dat, als bijvoorbeeld de internet verbinding uitvalt,
alle binnenkomende oproepen naar het account automatisch doorgeschakeld worden naar
het back-up nummer.
Hoe zet u de doorschakeldienst aan
Om back-up doorschakeling aan of uit te zetten of om het back-up doorschakel nummer
te wijzigen, belt u
vanaf uw EnterpriseVOIP-account naar
1233. In
het hoofdmenu kiest u voor back-up dooschakelen. Daarna komt u in een menu waar
u uw back-up doorschakeling kunt instellen of wijzigen.
LET OP: De SIP client moet ingesteld zijn op een relatief korte (her)registratieperiode
van bijvoorbeeld 5 minuten. Standaard is dit een uur (de CPE bepaalt wat standaard
is), wat in het slechtste geval betekent dat als de internet verbinding wegvalt,
het een uur duurt voordat de back-up doorschakeling in dienst treedt.
Naar welke nummers kunt u doorschakelen
U kunt voor deze dienst een Nederlands vast (analoog of ISDN) of mobiel telefoonnummer
gebruiken. Om misbruik te voorkomen, kan er niet door worden geschakeld naar servicenummers
(zoals 0800 en 0900), noodnummers (112), nummers zonder netcode of buitenlandse
nummers.
Wat zijn de kosten
De kosten voor het gesprek naar het doorgeschakelde nummer zijn voor uw rekening.
De gesprekken zijn terug te vinden op de factuur als normale gesprekken die naar
het doorgeschakelde nummer gemaakt zijn.